Цілодобові "гарячі лінії":
  • У м. Херсоні — 32-76-36
  • В.Олександрівський район — 05532-2-26-67
  • м. Нова Каховка — 05549-4-55-75
  • Високопільський район — 05532-2-13-02
  • Скадовський район — 05537-5-31-36
  • Новоронцовський район — 05533-2-12-90
  • Цюрупинський район — 05542-2-17-84
  • Каховський район — 05536-5-51-70
  • Чаплинський район — 05538-2-27-80
  • В.Рогачицький район — 05545-5-07-07
  • Каланчацький район — 05530-3-12-03
  • Бериславський район — 05546-7-84-04
  • Г.Пристанський район — 05539-7-84-45
  • Білозерський район — 05547-3-37-58
  • Генічеський район — 05534-3-24-88
  • Меню
    СИСТЕМА ГАЗКЛІЄНТ

    Ви маєте змогу переглянути інформацію про особові взаєморозрахунки з ПАТ "Херсонгаз" за допомогою нашого білінгового сервісу.




    Інформер новин
    Останні новини...
    Новини за 08.12.2016
    Новини за 07.12.2016
    Новини за 07.12.2016
    Фоторяд
    • Image 1
    • Image 2
    • Image 3
    • Image 4
    • Image 5
    • Image 6
    • Image 7
    • Image 8
    Статистика
    Онлайн всього: 8
    Гостей: 8
    Користувачів: 0
    Форма входу
    Логін:
    Пароль:
     
    Шановні гості ПАТ "Херсонгаз"!
     
    Ми раді вітати Вас на нашому сайті, і охоче відповімо на всі Ваші питання!
     

     

    1. Який існує порядок оплати за спожитий природний газ при відсутності централізованого гарячого водопостачання? Чому споживач зобов’язаний сплачувати за підігрів води, якщо у його приміщенні встановлений електричний бойлер?
    2. За чий рахунок виконуються роботи по технічному обслуговуванню ввідних газопроводів приватних житлових будинків (категорія "населення")?
    3. З яких підстав нараховується плата за виконання робіт, пов'язаних з приведенням у відповідність з діючими нормативно-правовими актами в галузі газопостачання самовільно встановлених газових приладів?
    4. Навіщо потрібна заява-приєднання до договору розподілу?
    5. Чим відрізняється перевірка димовентиляційного каналу під час проведення планово-технічного обстеження від перевірки технічного стану вентканалу та чи може газове підприємство відключити газопостачання через несправність вентканалів?
    6. Джерела фінансування при встановленні та експлуатації засобів обліку газу.
    7. Що змінилося для споживача у нових правилах безпеки систем газопостачання?
    8. Навіщо споживач повинен надавати показники лічильника? Що таке розрахунок по середньому і як він стосується споживача?

     

    1. Який існує порядок оплати за спожитий природний газ при відсутності централізованого гарячого водопостачання? Чому споживач зобов’язаний сплачувати за підігрів води, якщо у його приміщенні встановлений електричний бойлер?

    Пунктом 11 Правил надання населенню послуг з газопостачання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.99 N 2246, визначено, що у разі відсутності лічильників газу плата за послуги з газопостачання розраховується відповідно до встановлених законодавством норм споживання та цін на газ. Зазначені норми встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 08.06.96 N 619 "Про затвердження Норми споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників" (далі - Норми споживання). Відповідно до примітки 5 Норм споживання у разі перерви у централізованому гарячому водопостачанні населення норма споживання природного газу на плиту газову встановлюється 18,3 куб. метра на людину на місяць.

    Так, під час нарахування плати за природний газ у разі відсутності газових лічильників та за відсутності централізованого гарячого водопостачання та газового водонагрівача, норма споживання природного газу на газову плиту становить 18,3 куб. метра людино-місяць. Інших норм для оплати природного газу, спожитого населенням без лічильника, чинним законодавством не визначено.

    У даному випадку збільшення норми споживання природного газу обумовлено тим, що при відсутності гарячого водопостачання використання природного газу на підігрів холодної води на побутові потреби збільшується. Таким чином, у випадках відсутності централізованого гарячого водопостачання плата за споживання природного газу збільшується, проте за гаряче водопостачання зменшується.

    Питання щодо нарахування плати за природний газ у разі відсутності газових лічильників і гарячого водопостачання та наявності електричного водонагрівача законодавством України на сьогодні не врегульовано. Таким чином, наявність електрообладнання для підігріву води у період перерви у централізованому гарячому водопостачанні не є підставою для того, щоб не застосовувати норму споживання природного газу, встановлену вищезазначеною постановою Кабінету Міністрів України.

    (Лист НКРЕ України від 26.08.2010 р. N5310/14/17-10)

    2. За чий рахунок виконуються роботи по технічному обслуговуванню ввідних газопроводів приватних житлових будинків (категорія "населення")?

    Розділом 7 Методичних положень з планування, обліку і калькулювання собівартості продукції (робіт, послуг) на підприємствах з газопостачання та газифікації, затверджених наказом Мінпаливенерго України від 20.10.2006 N 394 визначається, що до собівартості продукції (робіт, послуг) з постачання та транспортування газу включаються витрати, які несе підприємство у процесі своєї діяльності протягом звітного періоду, в тому числі витрати на проведення технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання житлових будинків та квартир у багатоповерхових будинках, під час якого використовується мастило, прядиво, олифа, свинцевий сурик, параніт, болти, гвинти, штифти, пружини запірних пристроїв газових плит, електроди, дріт, горючі гази, кисень. При цьому, вищезазначені витрати включаться в структуру тарифу на транспортування природного газу до статті "інші" витрати.

    Слід зазначити, що відповідно до пункту 10 Типового договору про надання населенню послуг з газопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2006 N 938 (далі - Типовий договір), технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання та дворових газопроводів, перевірка величини тиску та/або якісних показників газу здійснюються виконавцем на підставі заяви споживача. У разі надходження такої заяви виконавець зобов’язаний направити свого представника за місцем виклику протягом двох робочих днів у містах та п’яти календарних днів у сільській місцевості в узгоджений із споживачем час.

    Згідно з підпунктом 1 пункту 14 Типового договору за рахунок коштів виконавця здійснюється періодичне технічне обслуговування:

    1. перевірка на щільність газопроводів, газових приладів і пристроїв під робочим тиском;
    2. перевірка відповідності встановлення газових приладів і пристроїв, побудови приміщень, прокладення газопроводів вимогам будівельних норм, проекту і правилам експлуатації;
    3. перевірка димових і вентиляційних каналів на наявність тяги;
    4. перевірка наявності вільного доступу до газопроводів, газових приладів і пристроїв, а також у підвали та на горища, де прокладено газопроводи;
    5. розбирання, очищення від наслідків корозії і залишків мастила, а також змащування всіх запірних пристроїв, установлених на газопроводах та газових приладах і пристроях;
    6. перевірка придатності до використання (експлуатації) газових приладів і пристроїв, їх налагодження та регулювання;
    7. дрібний ремонт газових приладів і пристроїв, пов’язаний із заміною гвинтів, штифтів, пружин, ущільнювальних матеріалів у разі перепакування фланцевих та нарізних з’єднань і запірних пристроїв.

     

    Таким чином, вищезазначені послуги з періодичного технічного обслуговування здійснюються за рахунок коштів виконавця.

    Технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання та дворових газопроводів за заявками споживачів оплачуються ними за затвердженими в установленому порядку тарифами (цінами) з урахуванням вартості обладнання, його вузлів і деталей.

    (Лист НКРЕ України від 11.08.2010 р. N 4994/24/17-10)

     

    3. З яких підстав нараховується плата за виконання робіт, пов’язаних з приведенням у відповідність з діючими нормативно-правовими актами в галузі газопостачання самовільно встановлених газових приладів?

    Відповідно до підпункту 10 пункту 28 Типового договору споживач зобов’язаний не підключати нові (додаткові) газові прилади і пристрої, не змінювати місце їх розташування та не втручатися в роботу внутрішньобудинкових систем газопостачання без узгодження з виконавцем. Згідно з пунктом 4.5.7 Правил безпеки систем газопостачання України переміщення і заміна газових приладів і апаратів провадяться спеціалізованими підприємствами газового господарства або газовими службами підприємств з урахуванням вимог нормативних документів і внесенням змін в технічну документацію. Ці роботи виконуються за заявками споживачів і оплачуються ними в установленому порядку.

    Згідно з підпунктом "б" пункту 3.8.1 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу природного і нафтового газу, затверджених постановою НКРЕ від 30.09.2005 р. N 859, ліцензіат має право отримувати додатковий прибуток шляхом виконання додаткових робіт, що пов’язані з провадженням господарської діяльності з розподілу природного газу, але не враховані в тарифі. Плата за виконання додаткових робіт установлюється ліцензіатом таким чином, щоб забезпечити відшкодування його виправданих витрат та отримання обґрунтованого прибутку при здійсненні цих робіт.

    (Лист НКРЕ України від 27.01.2010 р. N417/14/17-10)


    4. Навіщо потрібна заява-приєднання до договору розподілу?

    Підписати цей документ потрібно для того, щоб ви підтвердили таким чином свою згоду на укладення договору з оператором ГРМ (вашою газорозподільної компанією).

    Навіщо потрібен договір розподілу

    Це передбачено нормативними актами у зв'язку з реформою газового ринку. Сам договір публічний (ознайомитися з ним можна на сайті вашої газорозподільної компанії) має відповідати типовому договору (на сайті регулятора НКРЕКУ). При цьому регулятор максимально спростив процедуру його укладення - вам не потрібно вистоювати в чергах. Досить підписати заяву-приєднання та передати газорозподільній компанії.

    На підставі договору розподілу вам будуть надаватися відповідні послуги. Зокрема газова компанія транспортуватиме вам газ і підтримувати ваші труби під тиском.

    Крім того, на газорозподільну компанію покладено обов’язок визначати фактичний обсяг споживання газу за розрахунковий період і передавати цю інформацію іншим учасникам ринку, зокрема постачальникам газу.

    Відповідно до Кодексу ГРМ для споживачів з лічильниками обсяг споживання визначається так:

    за фактичними показаннями лічильника на 01 число (за умови, що газорозподільна компанія їх отримала в період з 01 по 05 число місяця);

    розраховується з урахуванням групи споживання (т.зв. планові обсяги споживання).

    Коректність даних в заяві

    Заява містить основні параметри вашого об'єкта газопостачання.

    Обов'язково перевірте, чи відповідають зазначені у таблиці «Персоніфіковані дані» газові прилади іта лічильники газу фактично встановленим (рядки 5 і 7). Це важливо тому, що ця інформація може впливати на розрахунки з вами.

    Що стосується планових обсягів споживання у розрізі місяців (рядок 10 таблиці), вам не потрібно їх коригувати. Докладніше про них ідеться нижче.

    Щодо будь-яких інших розбіжностей у персоніфікованій інформації, повідомляйте електронною поштою контакт-центру газорозподільної компанії (email дивіться тут або тут). Якщо ви користувач особистого кабінету на сайті 104.ua, можете написати про це з кабінету.

    Планові місячні обсяги

    Ця інформація дає наочне уявлення про розподілення обсягу річного споживання за вашою групою споживання (див. у рядку 6 таблиці, усе групи наведені тут) по місяцях відповідно до алгоритму, який затверджено регулятором НКРЕКП. Планові обсяги споживання газова компанія застосовує в разі, якщо вчасно не отримала від споживача фактичні показання лічильника за розрахунковий період. Визначаються вони шляхом множення вашого фактичного обсягу споживання за останні 12 місяців на відповідний вашій групі споживання коефіцієнт для конкретного місяця (це і є згадуваний вище алгоритм).

    Приклад. Споживач мешкає у приватному будинку, а з газових приладів у нього встановлена тільки плита. Тоді він відноситься до 8 групі споживання. Припустимо, що за попередні 12 місяців він спожив 120 куб.м. газу. для 8 групи знаходимо в таблиці (вище) коефіцієнт для березня - 10%. Далі нескладний розрахунок планового місячного обсягу 120 × 10% = 12 куб м газу. Якщо споживач не передасть вчасно показання лічильника - до 5 числа місяця, наступного за розрахунковим, розрахунок проводитиметься за плановим місячним обсягом.


    5. Чим відрізняється перевірка димовентиляційного каналу під час проведення планово-технічного обстеження від перевірки технічного стану вентканалу та чи може газове підприємство відключити газопостачання через несправність вентканалів?

    Відповідно до пункту 1.4.3 Правил безпеки безпеки систем газопостачання України (далі — Правила безпеки), відповідальність за технічний стан і безпечне користування об'єктів газопостачання, а також побутових газових приладів та апаратів, димових та вентиляційних каналів покладається на їх власників.

    Експлуатаційні спеціалізовані підприємства газового господарства (надалі — СПГГ) несуть відповідальність за якісне виконання робіт із технічного обслуговування і ремонту газового обладнання та газопроводів, а також своєчасне виконання заявок на усунення несправностей у системах газопостачання.

    Відповідно до положень пункту 4 Правил надання послуг з газопостачання для населення (надалі — Правила), послуги з газопостачання надаються споживачеві на підставі договору, який укладається ним відповідно до Типового договору про надання населенню послуг з газопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2006 №938 (далі — Типовий договір). При цьому, згідно з положеннями пункту 14 Типового договору, за рахунок коштів газопостачального підприємства здійснюється періодичне технічне обслуговування, зокрема перевірка димових і вентиляційних каналів лише на наявність тяги, а робота з перевірки технічного стану вентиляційних каналів та димоходів не входить в перелік послуг, які надаються споживачеві за рахунок тарифу на транспортування природного газу розподільними трубопроводами та тарифу на постачання природного газу за регульованим тарифом.

    Поняття «перевірка димових та вентиляційних каналів» є ширшим поняттям, яке включає в себе комплекс робіт, в тому числі і перевірку димових і вентиляційних каналів на наявність тяги відповідно до положень пункту 4.5.14 Правил безпеки:

    1. відповідність їх будови і застосованих матеріалів вимогам нормативних документів з урахуванням вимог правил для димових каналів, встановлених чинним законодавством України;
    2. прохідність каналів (відсутність засмічення і наявність нормальної тяги);
    3. герметичність і відокремленість;
    4. наявність і справність протипожежних переділок від горючих конструкцій;
    5. справність і правильність розташування оголовка відносно даху і розміщених поблизу споруд та дерев з урахуванням зони вітрового підпору;
    6. відсутність сажі і смоли на внутрішніх поверхнях і тріщин на зовнішніх.

    Дана перевірка оформлюється Актом перевірки технічного стану димових та вентиляційних каналів із наданням висновку про відповідність ДВК технічним вимогам будівельних норм та Правилам безпеки. Даний акт видається спеціалізованим підприємством, яке має усі відповідні юридичні дозволи на проведення даних робіт.

    Таким чином, перевірка димових та вентиляційних каналів на наявність тяги, що виконується в рамках періодичного технічного обслуговування, здійснюється за рахунок виконавця (газорозподільного підприємства) згідно укладених договорів, а перевірка технічного стану димових та вентиляційних каналів проводиться за рахунок власника приватного будинку/балансоутримувача багатоквартирного будинку (ЖЕК або ОСББ).

    Отже відповідальність за технічний стан і обслуговування димвентканалів несе балансоутримувач будинку, той, кому споживач сплачує квартплату.

    Працівники газового господарства раз на три роки безкоштовно перевіряють наявність тяги в каналах, але не займаються усуненням несправностей в каналах і мають право і штрафувати, і відключити газ по всьому стояку при несправності каналів.

    Якщо балансоутримувач багатоквартирного будинку не виконує необхідні роботи споживачу слід скаржитеся до місцевого управління житлового господарства, у Держгіртехнагляд та вимагати щоб балансоутримувач виконав необхідні роботи.


    6. Джерела фінансування при встановленні та експлуатації засобів обліку газу.

    Етапи роботи з лічильником Джерела фінансування
    1. Встановлення лічильника газу (де його не було встановлено) Вартість лічильника газу та послуг з його встановлення оплачуються:
    - у новозбудованому будинку — забудовником (замовником);
    - у разі реконструкції, капітального ремонту житла — замовником;
    - у разі встановлення лічильника газу в газифікованому будинку — споживачем.
    Лічильники газу можуть встановлюватися також за кошти газопостачальних (газотранспортних) підприємств та за рахунок інших джерел.
    Особливості встановлення лічильників газу споживачам визначаються Законом України "Про забезпечення комерційного обліку природного газу" (далі – Закон).
    Частиною першою статті 3 Закону передбачено, що фінансування робіт з оснащення лічильниками газу населення здійснюється за рахунок:
    - коштів суб'єктів господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території;
    - коштів відповідного бюджету;
    - інших джерел, не заборонених законодавством.
    Відповідно до положень частини першої статті 6 Закону суб'єкти господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, зобов'язані забезпечити встановлення лічильників газу для населення, що проживає у квартирах та приватних будинках, в яких газ використовується:
    - комплексно, у тому числі для опалення, — до 1 січня 2012 року;
    - для підігріву води та приготування їжі — до 1 січня 2016 року;
    - тільки для приготування їжі — до 1 січня 2018 року.
    2. Повірка лічильника газу періодична за рахунок газорозподільного підприємства
    позачергова за заявою споживача — за рахунок споживача
    за вимогою газорозподільного підприємства — за рахунок газорозподільного підприємства
    3. Опломбування лічильника газу у випадку виконання робіт за заявою споживача пов’язаних з демонтажем/монтажем лічильника газу, внаслідок чого виникла необхідність в опломбуванні лічильника газу — за рахунок споживача
    за ініціативою газорозподільного підприємства — за рахунок газорозподільного підприємства
    4. Технічне обслуговування лічильника (ремонт лічильника) Послуги з монтажу, технічного обслуговування та ремонту лічильників газу за заявками споживачів оплачуються ними за затвердженими в установленому порядку тарифами (цінами) з урахуванням вартості обладнання, його вузлів і деталей, крім послуг з періодичного технічного обслуговування.
    У разі коли лічильник газу, що встановлений у споживача, перебуває у власності газорозподільного підприємства, ремонт та технічне обслуговування такого лічильника газу здійснюються за рахунок зазначеного підприємства (за винятком випадків навмисного пошкодження лічильника газу споживачем).
    Газорозподільне підприємство зобов’язане проводити безоплатно ремонт лічильників газу, пов'язаний з періодичною повіркою, та їх технічне обслуговування.
    5. Заміна лічильника, у т.ч.:
    - демонтаж лічильника;
    - придбання лічильника;
    - установка лічильника;
    - опломбування лічильника.
    за заявою споживача — за рахунок споживача
    за ініціативою газорозподільного підприємства — за рахунок газорозподільного підприємства

    7. Що змінилося для споживача у нових правилах безпеки систем газопостачання?

    Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України №285 від 15.05.2015 затвердженно нові Правил безпеки систем газопостачання. Вимогами нових Правил, для забезпечення безпечної та безаварійної експлуатації газу у побуті, власник приватного будинку, балансоутримувач багатоквартирного будинку: ЖЕК, ОСББ, орган місцевої влади та ін, орендар або винаймач житлового будинку/квартири має забезпечити:

    - утримання внутрішньобудинкових систем газопостачання у належному технічному стані і безпечне користування газопроводами, газовими приладами (п. 3.2 та 3.3. глави III).

    - безпечну експлуатацію та технічне обслуговування димових та вентиляційних каналів житлових будинків (п. 6.1. розділу 6 глави V). Перевірка і прочищення димових та вентиляційних каналів виконується спеціалізованою організацією, яка має відповідний дозвіл на виконання цих робіт. Результати первинної та періодичної перевірки та прочищення димових і вентиляційних каналів оформлюються актом. Один примірник акту передається до ПАТ "Херсонгаз". (п. 6.8. розділу 1 глави V). Вимоги до періодичності та об’єму робіт, передбачених при перевірці димових та вентиляційних каналів визначені розділом 6 глави V Правил.

    - у будинках, які обладнані приладами і апаратами з відводом продуктів згорання в димохід, забороняється влаштування витяжної вентиляції з штучним спонуканням (п. 6.4. розділу 1 глави V).

    - повідомлення ПАТ "Херсонгаз" про необхідність відключення газового обладнання у разі несправності димових і вентиляційних каналів (п. 5.10. розділу 5 глави V).

    - стежити за станом будинкового ввідного газопроводу та його кріпленням, фарбувати зазначений газопровід не рідше ніж один раз на 5 років (п. 1.14. розділу 1 глави V).

    - утримувати в належному стані внутрішні газопроводи (п. 5.10. розділу 5 глави V).

    - технічне обслуговування комбінованих будинкових регуляторів тиску газу з дотриманням періодичності згідно з вимогами заводу-виробника (п. 2.23. розділу 2 глави V).

    - технічне обслуговування внутрішніх газопроводів і газового обладнання житлових будинків відповідно до вимог документації з експлуатації заводів-виробників газового обладнання на договірних засадах (п. 5.4. розділу 5 глави V).

    - подання до ПАТ "Херсонгаз" відповідної заяви, при заміні газового обладнання відповідно до п. 5.5. розділу 5 глави V: Заміна газового обладнання, відключення газу перед його заміною, а також пуск газу після його заміни виконується за заявою власника до ПАТ "Херсонгаз". Відключення та пуск газу виконується виключно газорозподільним підприємством. Перед пуском газу споживачам проводиться інструктаж з безпечної експлуатації газового обладнання.

    - при виявлені несправностей газового обладнання, або при виконанні капітального ремонту помешкань своєчасно подати заявку до ПАТ "Херсонгаз" про необхідність відключення від діючої мережі приладів, відповідно до п. 5.8. розділу 5 глави V: несправне газове обладнання, ремонт якого потребує його розбирання, а також газове обладнання при виконанні капітального ремонту помешкань житлових будинків необхідно відключати зі встановленням заглушок та оформленням відповідного акта представником ПАТ "Херсонгаз".

    - безперешкодний доступ до всіх приміщень будинку представникам ПАТ "Херсонгаз" для проведення технічного обслуговування газового обладнання і перевірки приміщень на загазованість та за необхідності відключення газового обладнання (п. 5.10. розділу 5 глави V).

    - утримання у належному стані підвалів, технічних коридорів і підпілля, забезпечувати постійне підтримання в робочому стані їх електроосвітлення і вентиляцію (п. 5.10. розділу 5 глави V).

    - утримання в належному стані місця перетинів газопроводами елементів будівлі (п. 5.10. розділу 5 глави V).

    - своєчасну перевірку і у разі потреби проводити ремонт систем управління потенціалів усіх металевих комунікацій (у тому числі і газових) всередині будівлі та перевіряти системи захисного заземлення, змонтованого в будівлі обладнання, яке підключено одночасно до газової та електричної безпеки (п. 5.10. розділу 5 глави V).

    8. Навіщо споживач повинен надавати показники лічильника? Що таке розрахунок по середньому і як він стосується споживача?

    У грудні 2015 року набула чинності низка затверджених НКРЕКП нормативних актів, які реалізують вимоги та норми Закону України «Про ринок природного газу» (далі Закон).

    Відтепер взаємини Споживача, Постачальника та Газорозподільної компанії регулюються новими Правилами постачання природного газу (далі - Правила), Кодексом газорозподільних систем (далі - Кодекс ГРМ), типовим договором постачання природного газу та типовим договором розподілу природного газу.

    Серед головних змін:

    1. Споживачі зобов’язані щомісяця станом на 1 число фіксувати та передавати Газорозподільній компанії показання лічильника до 5 числа включно. Це стосується усіх без виключення побутових споживачів, у яких встановлений лічильник газу.
    2. Газорозподільна компанія має право й обов’язок щопівроку (не менше ніж один раз в шість місяців) перевірити достовірність та коректність показань наданих Споживачами.
    3. Газорозподільна компанія у разі неотримання показань лічильника від Споживача протягом з 01 до 05 числа, зобов’язана визначити обсяг споживання газу за минулий місяць розрахунковим методом, з використанням групи споживання до якої віднесено Споживача та відповідного визначеного для кожної групи споживання середньостатистичного річного профілю споживання природного газу в розрізі місяців.
    4. Газорозподільна компанія через Оператора ГТС надає Постачальнику фактичні обсяги природного газу за минулий місяць в розрізі кожного Споживача.
    5. Постачальник на основі отриманих від Газорозподільної компанії фактичних обсягів спожитого природного газу виставляє Споживачу рахунок за спожитий у минулому місяці природний газ.

    Хто і як визначає обсяг споживання газу

    Цю функцію покладено на Газорозподільну компанію та Споживача. Порядок обліку газу для побутових споживачів (населення) визначений у главі 4 розділу ІХ Кодексу ГРМ.

    Розрахунковим періодом є календарний місяць (без змін). Тож і рахунок виставляється за повний розрахунковий період — за місяць.

    Як визначається обсяг споживання газу

    Для Споживачів без лічильників — розрахунки обсягів споживання, як і раніше, проводяться за встановленими Кабміном нормами споживання.

    Для Споживачів які розраховуються за лічильниками – розрахунки проводяться згідно пункту 4 глави 4 розділу ІХ Кодексу ГРМ:

    «...побутовий споживач, який за умовами договору розподілу природного газу розраховується (з Постачальником – Прим. ред. 104.ua) за лічильником газу, зобов’язаний щомісяця станом на 1 число місяця знімати фактичні показання лічильника газу та до 5 числа (включно) надавати їх Оператору ГРМ (так відповідно до Закону тепер називається Газорозподільна компанія – Прим. ред. 104.ua) у спосіб, визначений договором розподілу природного газу...»

    Як споживачі мають передавати показання лічильника

    Договором розподілу встановлено такі способи передачі:

    1) через особистий кабінет на сайті Оператора ГРМ (за наявності);
    2) за телефоном;
    3) на електронну адресу;
    4) шляхом зазначення показань у сплаченому рахунку (або квитанції абонентської книжки) Оператора ГРМ (зауважимо, що за такого способу дані в особовий рахунок вноситимуться після розрахунку тож будуть враховані при розрахунку за наступний розрахунковий період);

    Можливі ще два способи надання показань, шляхом:
    5) відправлення SMS на спеціальний номер Оператора ГРМ;
    6) встановлення лічильнику газу, який оснащений засобами дистанційної передачі даних на диспетчерський пульт Оператора ГРМ. Проте такі лічильники дорожчі за звичайні та через це, на жаль, не дуже поширені в Україні.

    Якщо газорозподільна компанія не отримала показання вчасно

    Згідно абзацу другого пункту 4 глави 4 розділу ІХ Кодексу ГРМ:

    «…У разі неотримання Оператором ГРМ до 06 числа місяця, що настає за розрахунковим, показань лічильника газу та за умови, що лічильник газу не оснащений засобами дистанційної передачі даних, фактичний об'єм розподілу та споживання природного газу по об'єкту споживача за розрахунковий період визначається Оператором ГРМ на рівні планового місячного об'єму споживання на відповідний період, що розраховується, виходячи з групи споживання побутового споживача, з урахуванням вимог цього Кодексу. Якщо за підсумками наступного місяця споживач своєчасно надасть покази лічильника газу, формування об'єму розподілу та споживання природного газу за період зазначеного місяця здійснюється з урахуванням наданих показань. Група споживання по кожному об'єкту побутового споживача, який розраховується за лічильником газу, визначається Оператором ГРМ згідно з цим Кодексом. Номер групи споживання зазначається Оператором ГРМ в персоніфікованих даних заяви-приєднання споживача до умов договору розподілу природного газу та в рахунках Оператора ГРМ про сплату послуг за договором розподілу природного газу».

    Тобто Оператор ГРМ діє виключно згідно чіткого алгоритму, який прописаний в Кодексі ГРМ — та визначає обсяг споживання кожного споживача на рівні планового місячного об’єму споживання відповідно до середньостатистичного річного профіля споживання природного газу.

    Тож, якщо Ви не бажаєте бути «середньостатистичним споживачем» та хочете отримати від Постачальника рахунки за вашими фактичними показаннями – обов’язково щомісяця фіксуйте показання лічильника станом на 1 число та передайте Газорозподільній компанії до 5 числа (включно). Якщо з якихось причин ви не встигли це зробити вчасно  — сплатіть за рахунком, що Ви отримали від Постачальника, але обов’язково впишіть у відривний талон фактичні показання із зазначенням дати зняття.

    Як Оператор ГРМ визначає обсяг спожитого газу за відсутності фактичних показань

    Згідно вимог Кодексу ГРМ у разі відсутності фактичних показань лічильника обсяг споживання визначається на рівні планового місячного об’єму споживання на відповідний період, що розраховується, виходячи з групи споживання побутового Споживача.

    «…Група споживання відображає річний профіль споживання природного газу в розрізі календарних місяців середньостатистичним побутовим споживачем у відповідній групі за ознаками складу газових приладів і пристроїв, категорії будинку (індивідуальний, багатоквартирний) та в окремих випадках з урахуванням опалювальної площі та наявності централізованого гарячого водопостачання. При зміні критеріїв (зокрема зміні приладів або площі), за якими побутовий споживач був віднесений до певної групи споживання, Споживачу буде присвоєна інша група споживання.
    На підставі групи споживання побутового споживача та його середньорічного споживання природного газу за останні 12 календарних місяців визначаються планові місячні об'єми споживання природного газу. У разі якщо по об'єкту споживача (та за новими об'єктами споживачів) на дату формування заяви-приєднання до договору розподілу природного газу період фактичного споживання газу менше 12 місяців, планові місячні об'єми споживання природного газу визначаються, виходячи з даних річного обсягу споживання природного газу, визначеного на 1 особу чи 1 м  кв. для відповідної групи споживання…»

    Іншими словами, ваш очікуваний обсяг споживання газу (який базується на даних фактичного споживання за попередні останні 12 місяців) має бути помножений на коефіцієнт для відповідного місяця, який обирається згідно річного профілю споживання тієї групи споживання до якої Вас віднесено за характеристиками опалювальної площі Вашого приміщення та кількості і типу газових приладів, що Вами використовуються.

    Довідка. Група споживання встановлюється відповідно до типу будинку, в якому мешкає споживач та встановлених газових приладів. Якщо споживач використовує газ для опалення – на визначення групи також впливає опалювальна площа. Якщо у споживача змінилась опалювальна площа чи зміни відбулись у складі встановлених приладів, тоді Оператор ГРМ (газорозподільна компанія) змінює для споживача групу споживання.

    Якщо ви новий споживач (немає даних про фактичне споживання за 12 місяців), то згідно Кодексу ГРМ для Вас використовується річний профіль споживання, (з врахуванням кількості зареєстрованих осіб та /чи опалювальної площі).

    Групи споживання, річні профілі та встановлені Кодексом ГРМ коефіцієнти наведені нижче.

    Слід ще раз підкреслити, у разі недостовірності переданих споживачем показань Оператор ГРМ (Газорозподільна компанія) має право  здійснювати контрольні зняття показів лічильника природного газу споживача і робити це Газорозподільна компанія зобов’язана щонайменше раз на півроку.

    Контрольні показання обов’язково фіксуються в базі даних по особовому рахунку Споживача.

    При цьому, відповідно до Кодексу ГРМ, якщо на дату контрольного зняття, показання лічильника газу будуть менші, ніж надані споживачем за попередній місяць, то ці контрольні показання вважатимуться фактичними показаннями лічильника природного газу станом на 1 число місяця, в якому знімали контрольні показання (тобто передані споживачем фактичні показання мають бути замінені на контрольні). Це в першу чергу мають враховувати Споживачі, які використовують газ для індивідуального опалення (у т.ч. комплексно та за пільговою ціною в межах встановленого пільгового обсягу у 1200 м3 на опалювальний період), якщо зняття контрольних показань відбувається в опалювальний період.

    Пошук на сайті

    Календар
    «  Грудень 2016  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
       1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031
    Ми у соцмережах
    Copyright MyCorp © 2016
    Вгору